Xulia Mirón
Dúas
políticas opostas para enfrontalas
Estamos ás
portas dun novo 25N día Internacional contra a violencia de xénero,
e os sectores máis oprimidos da sociedade seguen sendo protagonistas
das loitas que se están dando a nivel mundial, contra a corrupción
dos gobernos e en defensa dos seus dereitos.
Nos últimos
anos, datas tan significativas como o 8 de marzo e o 25 de novembro
enchen as rúas para denunciar a situación de desigualdade e a
violencia que sofren as mulleres todos os días; a toma de conciencia
entre o conxunto da poboación fai que se convoquen minutos de
silencio diante das institucións cada vez que se produce un
asasinato, onde saen todos os partidos, desde o PSOE, que se di
feminista, até o máis afastado das teorías do feminismo como o PP.
Pero todo iso queda enterrado no lodo cando os partidos que gobernan aplican recortes e privatizan todos os servizos públicos. Onde quedan as políticas de igualdade reais, para que esta secuela social que é a violencia contra as mulleres e as persoas LGTBI sexa erradicada? Esta hipocrisía ?politicamente correcta? está a dar ás a un sector da sociedade, que se está agrupando ao redor do discurso fío fascista e duramente reaccionario de Vox.
A
violencia contra as persoas oprimidas non cesa
O mundo nestes
momentos esta convulso, grandes mobilizacións en todo o mundo están
a dar lugar a dimisións de ministros/as; até caen gobernos, porque
a crise golpea nos sectores máis empobrecidos. Mentres, as persoas
máis oprimidas saen a denunciar a homofóbia, o racismo, as
violacións, agresións, asasinatos e a denunciar esta violencia
estrutural que os gobernos burgueses manteñen desde as institucións
e oprímenas coas súas políticas neoliberais, para seguir mantendo
unha sociedade patriarcal e o sistema capitalista.
En América
Latina están a darse unha sucesión de levantamentos populares onde,
do mesmo xeito que no recente golpe de estado en Bolivia, as forzas
de represión están a utilizar vexacións, abusos sexuais,
asasinatos, etc., para defender a “orde social” establecido.
Se imos-nos a
Oriente Medio, o goberno de Turquía, amigo e colaborador da Unión
Europea retén en condicións inhumanas nas súas fronteiras a
persoas Sirias a cambio dunhas moedas; ese goberno tan “democrático”,
prohibiu as manifestacións do 8 de marzo, e a do movemento LGTBI
“para protexer a saúde pública e a moral”, o que
provocou grandes enfrontamentos coa policía, e agora co
permiso da EE UU está a atacar á poboación kurda de Siria, que
alcanzara importantes cotas de igualdade de xénero.
Non deixemos de
mencionar aos países europeos, onde un informe de Amnistía
Internacional denuncia a situación real dos países nórdicos, que
se pon como exemplo de igualdade. O informe fala de que a pesar
de ter algunhas das leis máis progresistas en igualdade persisten
estereotipos de xénero, e en moitos casos as vítimas non denuncian
por que o proceso é longo e en ocasións os violadores e agresores
quedan impunes; a xustiza, como en tantos outros lugares, moitas
veces ignora, e nega os feitos tolerando estas actuacións,
demostrando que non é un problema exclusivamente legal, senón
estrutural ao propio sistema.
Leis
de igualdade real ou papel mollado
No estado
español nada novo baixo o horizonte. A pesar de que o goberno
Zapatero foi un dos primeiros en aprobar leis de igualdade, a día de
hoxe estamos como hai anos, se non peor. As sentenzas de “a manada”
e outras do estilo demostran unha vez máis que non serve que se
aproben leis se as políticas que se aplican son neoliberais.
Os feitos
demóstrano; cada 25N os partidos políticos do arco parlamentario
saen nos faladoiros televisivos dando datos das mortes, agresións,
ataques homófobos, etc., demostrando que manexan ben os datos pero
ao día seguen aplicando as mesmas políticas, e non se atalla de
verdade o que produce esta secuela social, a violencia contra
as persoas oprimidas, a desigualdade social intrínseca
En corenta anos
de democracia conquistáronse moitos dereitos tras unha dura loita,
como as liberdades públicas, o divorcio, dereito á sindicalización,
“des penalización” do aborto, sanidade e educación pública,
dereitos do movemento LGTBI,... Con todo, están a ser aniquilados
polos gobernos, abrindo a porta a unha volta ao pasado e a ter que
escoitar cousas como que as mulleres temos que volver a
“aprender a coser”
Recortes
e privatización dos servizos públicos
De que serven
os minutos de silencio cando temos unha xustiza falta de recursos,
onde máis de 30 capitais de provincia non contan con xulgados
especializados en violencia, cando hai atasco nos procesos por falta
de persoal?; e, sobre todo, onde está a imparcialidade da xustiza
con xuíces/zas que ditan sentenzas onde as vítimas teñen que
demostrar os feitos, con claros rumbos sexistas, machistas e
homófobos?.
De que serve o
Observatorio de Igualdade cun goberno “progresista”, se realmente
un sector tan importante como é a Atención Primaria en sanidade,
que é o primeiro chanzo para a detección de posibles malos tratos,
está baixo mínimos, desmantelándose sobre todo no rural?. Aumentan
os suicidios pero recórtase en saúde mental. De que serven eses
minutos de silencio? As vítimas e os seus familiares queren feitos,
non promesas electorais.
Na época de
Zapatero falouse de impulsar o cuarto alicerce, atención ás persoas
maiores e dependentes. Onde quedo aquilo? Nun saúdo á bandeira. Esa
lei quedou en punto morto, as persoas morren antes de recibir nada do
Estado, e son as familias, sobre todo as mulleres as que seguen
coidándoas. Esta lei só serviu para que as empresas privadas do
sector aumentasen os seus beneficios á conta dun mal servizo e a
precariedade das súas traballadoras.
De feito todos
os partidos que gobernan actuaron da mesma forma ante a última
crise: recortes e privatizacións para rescatar á banca,
empresas e aseguradoras. Aprobaron reformas laborais recortando
salarios para que as empresas sigan gañando, aquí no estado español
reformaron a constitución no seu artigo 135 para pagar a súa
débeda, que non é a nosa.
Falar nos
parlamentos, concellos, de minutos de silencio nas portas das
institucións sobre a violencia é hipócrita cando a túa política
é facer todo o que fomenta a desigualdade social e a violencia.
A
violencia do sistema
Analizar e
coñecer as raíces desta violencia como unha cuestión moral non
deixa espazo á análise da historia e as súas contradicións,
porque a historia demostra día a día con feitos que esta violencia
non só se sofre na contorna familiar; sófrese nas nosas relacións
sociais, xa sexa no traballo asalariado (por raza, por sexo), na rúa,
cando se nos trata como obxectos sexuais, ou se nos estigmatiza con
estereotipos, en todos os ámbitos da vida; por iso non podemos
separar unha das outras.
Pero está
violencia estrutural, económica, non é exercida de maneira
abstracta por un ente que está por encima do ben e do mal como se
dun deus tratásese; esta violencia é exercida a través do Estado
que ten o monopolio do poder político a través das súas leis, e a
administración da xustiza ao servizo da defensa da propiedade
privada, e por tanto, da explotación e opresión. Calquera desafío
a ese monopolio da violencia é considerada como delincuencia, e
atenta contra as leis e a orde capitalista e por tanto é perseguida,
castigada e aniquilada.
As leis
aprobadas polos gobernos teñen un claro obxectivo: xestionar os
intereses da burguesía. Confiar na lexislación como garantía de
"protección" ou "liberdade", é crer en “fadas
madriñas”. O Estado, que lexisla segundo os intereses nese
momento, pode facelo ocasionalmente, e sempre baixo presión social,
a favor dos dereitos das persoas oprimidas, pero, por iso mesmo, fai
as leis que aproben sexan formais; porque gobernan para os
empresarios/as e os opresores.
Acabar
con esta secuela social, gobernar como até agora?
O acordo do
PSOE con Unidas Podemos fai unha declaración de principios de
“políticas feministas”. Tal e como se viu, se non se atacan as
súas verdadeiras raíces, dentro de catro anos, ou cando sexan as
eleccións, volverán prometer outras máis; isto é o que significa
gobernar como até agora.
Se de verdade
quérese acabar con esta secuela social, non se poden facer políticas
económicas e sociais que fomentan os recortes e a desigualdade,
subvencionando a colexios que segregan por sexos, privatizando a
sanidade, manteñen sen contido a dependencia, etc.
A loita pola
diversidade, pola igualdade, polo respecto ás minorías.., é parte
da loita contra a violencia xeral deste sistema e a sociedade
patriarcal; por iso dicimos que é necesario un programa que rompa
barreiras e mova conciencias loitando por unha sociedade máis
humana, como dicía Marx. Co fin da propiedade privada se poñerán
os alicerces para comezar a construír unha verdadeira sociedade onde
as opresións comecen a dar pasos na súa liberación total por unha
sociedade socialista.
O triunfo da
revolución proletaria debe crear as bases materiais para a
socialización do traballo doméstico e pór os fundamentos da
completa igualdade económica e social da muller; esta reconstrución
socialista da sociedade, que coloca sobre novas bases todas as
relacións humanas, non se poderá realizar de forma inmediata e
automática. Durante o período da transición ao socialismo
continuará a loita por erradicar todas as formas de opresión
herdadas da sociedade de clases. Por exemplo, a división social do
traballo entre tarefas femininas e masculinas debe eliminarse de
todas as esferas da actividade, desde a vida diaria até nos centros
de traballo. Haberá que tomar decisións respecto da distribución
dos recursos, desenvolver un plan económico que reflicta as
necesidades sociais das mulleres e permita a socialización o máis
rápida posible das tarefas domésticas.
A nosa
estratexia clasista, a nosa loita contra a opresión das mulleres, a
nosa resposta de como mobilizalas xunto á clase obreira, ten tres
facetas; as nosas reivindicacións políticas, os nosos métodos de
loita e a nosa independencia de clase.
Galiza,
21/11/19
No hay comentarios:
Publicar un comentario