Robero Laxe
Podería parecer que todo o rebumbio levantado polas
reformas electorais propostas polo goberno e a Xunta é unha cortina
de fume, coa que tratarían de evitar o importante, as consecuencias
sociais e económicas das súas políticas para a poboación... Nada
máis lonxe da realidade, o PP con estas reformas electorais
-elección directa de alcaldes, redución de parlamentarios
autonómicos, etc.- esta remodelando o réxime do 78, blindando as
institucións fronte a cambios de calado que se anuncian.
Mesturando a Lenin con von Clausewitz, “a
política é a economía por outros medios”, e todos os recortes,
axustes e rescates só poden garantise a través dun retroceso
tremendo nas conquistas políticas, democráticas. É de caixón, de
aí por exemplo a disolución das brigadas antirroubos da Policía
Nacional e o reforzo dos antidisturbios para previr levantamentos
sociais.
Pero vaiamos por partes: primeiro, a reforma
electoral de face ás municipais -elección directa dos alcaldes-
arguméntana sobre a base de que é máis democrático unha lei
electoral como a que eles propoñen, que a actual, e ademais garante
a “gobernabilidade” dos concellos. Esta claro que o primeiro
argumento se é unha cortina de fume, o máis democrático non é que
se elixa directamente ao alcalde, é dicir, quen vai a mangonear
catro anos, senón que o pobo decida sobre todos os aspectos do seu
futuro: nun estado democrático a lei non está por encima da
decisión do pobo, senón ao seu servizo, porque a lei é emanación
do pobo. Mentres, nos estados non democráticos, absolutistas ou
ditaduras, é a lei, arbitraria ou non, a que se sitúa por encima da
vontade popular, encorsetándola.
Por favor, que se deixen de monsergas, o que
realmente queren é o goberno dunha persoa e “brazos de Madeira”
(parlamentarios, concelleiros, etc.) como os do franquismo, que a
cambio dunhas prebendas e patentes de corso, votaban todo o que a
“autoridade competente” propuña. Son uns nostálxicos da
ditadura, na que os “políticos” non tiñan que pasar “o grolo”
dunhas eleccións cada catro anos, de enfrontar programas, para logo
incumprilos; e sobre todo arriscarse a perder o poder, é dicir o
control das subvencións estatais, desde o goberno central até o
ultimo concello. Garantir este control é o que esconden tras a
palabra “gobernabilidade”, porque a burguesía española
caracterízase pola súa dependencia total desas subvenciones /
concesións.
Se realmente queren achegar “a política”
e as institucións ao pobo, que establezan a revocabilidade de todos
os cargos electos, derroguen a antidemocrática lei D’Hont, que a
través da “enxeñaría” electoral favorece aos partidos
maioritarios, e os límites do 5% dos votos para ser elixido, poñan
os medios de comunicación desas institucións ao servizo das
organizacións obreiras e populares, das asembleas populares, de
maneira que todos poidan concorrer en termos de igualdade; neste
momento os únicos que teñen acceso a eses medios, públicos e
privados, son as organizacións burguesas e as que se lles concede
graciosamente ese “privilexio”.
Estas e outras medidas son os oposto polo
vértice á proposta polo PP neofranquista, polo que só a través da
loita vanse a conseguir.
Unidos a estes argumentos “políticos”,
explican que as medidas de reforma electoral que propoñen, supoñen
un “aforro” en custos parlamentarios ou nos concellos. Novamente
sae o “xene” franquista, presupondo que o goberno dunha persoa é
máis barato que unha democracia. Falso até a medula, porque ese
goberno supón un alto grao de arbitrariedade á hora da utilización,
sen control, dos orzamentos públicos.
Se realmente queren abaratar a administración publica que non paguen a débeda nin os seus intereses, unha débeda que cando chegou o PP ao goberno estaba no 60% do PIB e agora está case no 100%, á vez que recortaron en todos os servizos. Onde han ir eses case 400 mil millóns que supoñen ese 40%? Se queren unha administración máis barata que reduzan os salarios de parlamentarios e concelleiros ao dun asalariado / a medio. Se queren abaratar as administracións que renacionalicen todos os servizos privatizados, revogar concesións e derivacións á privada, subvencións aos empresarios para a contratación, e, por encima, que nacionalicen a banca e esixan a devolución do regalado nos rescates.
Pero o PP é parte activa e orgánica desa
clase capitalista que se está beneficiando do saqueo sistemático
das contas publicas, polo que para seguir utilizando os recursos
sacados á poboación traballadora, necesitan a “gobernabilidade”;
e apoiándose na evidente corrupción dos xestores actuais (dos que
eles son maioría), sacan o “xene” franquista do goberno dun só,
“o alcalde”.
Este “xene” franquista sae a relucir,
tamén, cando enfrontan un proceso como o catalán, que é o
realmente democrático, o dereito dun pobo a decidir. O PP rexéitao
baixo o argumento de que “viola a lei”, e polo método moi
español de que “polos meus c... que aquí decido eu quen é
español e quen non”.
A lóxica de que a lei está por encima da
vontade popular e non ao revés enraíza non só coa ditadura, senón
cos métodos do absolutismo; era Hegel na súa Filosofía do Dereito,
cando defendía o carácter central do monarca nun réxime, que o
expuña como plasmación abstracta da Idea; e enraíza neses métodos
porque a burguesía española foi incapaz de facer nin tan sequera
unha “reforma revolucionaria” do réxime absolutista, senón que
pactou con el para garantir o poder: a II Republica foi a súa última
gran oportunidade para facelo e renunciou coa guerra civil. Este
atraso político sitúaa a anos luz doutras burguesías que se
fixeron as revolucións democráticas (Francia, Gran Bretaña, EE
UU), ou reformas tan profundas do sistema feudal que acabaron con el
até a raíz (Alemaña, Italia).
A burguesía británica, imperialista onde as
haxa, saqueadora de pobos (Irlanda do Norte!), explotadora da clase
obreira de medio mundo,... ten nos seus xenes a revolución
democrática, e encarou o proceso escocés baixo eses criterios. O
goberno británico negociou e acordou os ritmos e as preguntas. Non
se entregaron a unha campaña apocalíptica como fan aquí, de
mentres “eu goberne non se viola a lei” (Rajoy dixit), de
sectores da burguesía ameazando co exercito (a TDT Party), etc.,
etc. Non é que o réxime británico non sexa brutal cando o
necesita, que o é -Irlanda do Norte, de novo-, senón que ante
procesos que sabe pode reconducir coa negociación, non se entrega ao
vitimismo da teoría do desastre. Ten nos seus “xenes” que a
democracia burguesa e os seus métodos da votación, son a mellor
maneira de desactivar e reconducir procesos sociais: de feito, tras
decenios de guerra, é o que fixo en Irlanda do Norte, cos acordos de
Stormont, e hoxe as provincias do norte seguen sendo británicas.
Unha contrarreforma do réxime do 78
A burguesía española, a través do PP, con
todas as reformas electorais que esta levando a cabo, está a adecuar
o estado ás novas condicións dunha burguesía en crise, unha
burguesía crápula que vive do estado, incapaz de xerar un tecido
industrial que non dependa das súas subvencións / concesións.
O PSOE comezou coa reforma express da
constitución para o pago da débeda, pactada co PP; pero a “audacia”
destes nas súas reformas, colleu desprevido e sen armas a toda a
oposición, comezando polo PSOE e terminando pola esquerda
institucional e institucionalizable (Podemos).
A inconsistencia destes enfróntase ao
programa claro do PP, que baixo as formas da constitución do 78,
pretende volver á “ditadura democrática” da Reforma Política
do 76 (o “xene” franquista), na que facían certas concesións a
certos partidos, o PSOE; pero nin de lonxe legalizábase ao PCE nin,
por suposto, a toda a extrema esquerda (PT, ORT, MC, LCR,...), e non
se negociaba coa burguesía vasca e catalá (Estatutos de Autonomía).
Só a loita obreira e popular impuxo esas legalizacións e os
dereitos das nacións (Galiza, Euskadi e Catalunya) foron disoltos
nun “café para todos” autonómico. O proxecto inicial da
burguesía, a Reforma Política votada no referendo do 76, tras
a morte do ditador foi ampliado pola loita.
Agora, baixo os golpes dunha crise de gran
calibre, superior á que rodeou a Transición nos anos 70, a
burguesía retoma ese “vello” proxecto de recortar o máis
posible os marcos democráticos; xa ten a Lei de Partidos para
ilegalizar ao seu arbitrio, xa ten a reforma constitucional para o
pago da débeda, xa ten grazas a esa esquerda institucional e
institucionalizable a ideoloxía que cala no activismo de que estamos
nun réxime democrático pleno pero con defectos, que o problema é a
“caste” que o dirixe. Desta maneira, a oposición esta desarmada
e desarma á poboación, porque non entende que a raíz do problema
esta en o “xene” franquista do réxime do 78 que o fai
irreformable, non rexenerable.
O PP, co desconcerto ou o silencio da esquerda
institucional e institucionalizable, esta levando a cabo unha
profunda contrarreforma do réxime, a fin de salvalo da crise. A
tarefa dos revolucionarios é denunciar esta “contarreforma”, e
fronte ás propostas de “rexeneración” democrática, levantar a
única alternativa realmente democrática, a convocatoria inmediata
dunha Asemblea Constituínte, na que se resolva o carácter do estado
e todo o que iso leva.
As asembleas e grupos do 15M e as propostas
cidadás, as candidaturas locais cidadás, a esquerda que non é
esquerda, e especialmente o sindicalismo de clase e combativo, deben
forxar a unidade fronte a este réxime, que rompa coa Unión Europa,
poña no centro a loita pola federación de repúblicas ibéricas e
europeas, o dereito á autodeterminación e a transformación nun
sentido socialista da sociedade.
En Galiza no mes de setembro de 2014
No hay comentarios:
Publicar un comentario