Roberto Laxe
Se non manda nada, porque agora teñen un problema aparentemente
técnico, que en realidade é de lexitimidade: o rei sanciona todas
as leis, sen a súa sinatura son nulas e non serven para nada. Por
iso o goberno, na ultima rolda de prensa falou de que faio por
“sinatura electrónica”.
Se non manda nada, o que pasaría se se dera un referendo en
Catalunya e un sector do exercito lanzara a idea de suprimilo pola
forza, como xa falou algún militar retirado. O único que pode
“unificar” a resposta do exercito –e como marxistas sabemos que
esta é a verdadeira ferramenta de poder do capital- e o seu Xefe do
Estado Maior, o rei.
Se non manda nada, porque todas as forzas políticas institucionais defenden o seu papel, e esperan a súa mediación. Ten un poder de mediación entre as burguesías e as capas superiores da clase traballadora que non esta escrito en ningures, mas é decisivo para a estabilidade e a resolución das contradicións sociais.
Se non manda nada, porque a súa continuidade na xefatura do estado
esta só nas súas mans. A estabilidade dun réxime democrático
burgués “normal” non reside na saúde dunha persoa, senón nas
súas institucións que permanecen, por riba das persoas; a
lexitimidade das persoas que ocupan esas institucións renovase cada
vez que ha umhas eleccións, é o voto quen lexitima os gobernantes.
Mas que pasa, cando a lexitimación de Xefe do Estado depende da
sangue?
As burguesías do estado español, xunto coas forzas da esquerda que
apoiaron, demostraron a súa improvisación cando fixeron a
constitución do 78, na que “lexitimábase” o que agora chamase
Réxime do 78: os mecanismos concretos de abdicación, é
dicir, de continuidade no réxime, non se desenvolveron
desde aquela. En 35 anos non foron capaces de facer umha lei orgánica
que garantira umha “sucesión” suave do xefe do estado, e agora
teñen un verdadeiro problema, o monarca negase a abdicar, e a súa
enfermidade fai que unha persoa que, segundo todos e todas non ten
ningún poder, non poda sancionar leis, exercer o seu papel de
representante do estado, asistir a Xunta de Xefes do Estado Maior (da
que é xefe supremo), nin facer o que para todos os burgueses é
central, o papel de arbitro agora que os conflitos nacionais rexorden
con forza no Estado Español.
A burguesía ten un problema que resolver e que no marxismo chamase
bonapartismo, onde a institución central dun réxime confúndese coa
persoa que a detenta. A burguesía precisa dun réxime tan
personalista como é o bonapartismo cando pola debilidade fronte os
seus inimigos de clase e as súas contradicións internas, delega o
seu poder nunha persoa, nun “cesar”, nun “bonaparte”.
No 78, para garantir a estabilidade na transición da ditadura á
“democracia”, precisaban dunha persoa que chegando das entrañas
do franquismo, dos seus aparellos militares e institucionais, fose
capaz de dirixirse ás burguesías nacionalistas bascas e catalás, e
ás cúpulas do movemento obreiro, tolas por evitar unha deriva
revolucionaria da crise do franquismo. O longo dos anos 70 a
burguesía española foi barallando diferentes nomes, foi Carrero
Blanco, mas o atentando de ETA deu o traste cumha transición dura
como a que representaba; despois foi o “espírito do 12 de
febreiro” de Carlos Arias Navarro, frustrado desde dentro do mesmo
réxime, dos seus sectores máis fanáticos.
A “idea” inicial da ditadura era un Xefe do Estado na persoa de
Juan Carlos e un presidente duro, claramente franquista, como Carrero
Blanco, que como almirante que era representara ao exercito. ETA deu
o traste con este proxecto. Mas a loita de masas foi mais aló, abriu
as portas á democracia, ás liberdades, forzando desde a morte de
Franco sucesivos gobernos que van desde o sector duro de Arias
Navarro ate o sector negociante de Suárez. Porque non o esquezamos,
Suárez é a resposta do réxime ao aumento das mobilizacións de
masas.
Arias Navarro e Fraga fracasan tras a folga xeral de Vitoria e a
ditadura, para evitar males maiores (a veciña revolución Portuguesa
esta demasiado presente) a través de Juan Carlos –e aquí
aparece a sua figura- nomea a Suárez, ultimo representante do
Movemento Nacional, partido único na ditadura, como presidente do
goberno cumha tarefa, integrar ás cúpulas do movemento obreiro,
especialmente o PSOE e o PCE, na Transición. Despois de moitas
negociacións, publicas e segredas, chegase a un acordo, as
liberdades democráticas no Estado Español teñen un prezo, garantir
a estabilidade do capitalismo español non cuestionando os seus
negocios. Para elo aprobase umha Lei de Amnistía, verdadeiramente de
Punto Final, e a figura do Xefe do Estado, na persoa de Juan Carlos,
é inviolable.
Galiza,
22 de setembro do 2013
No hay comentarios:
Publicar un comentario